tiistai 24. maaliskuuta 2015

Chicago, The Windy City 1/2

Viime viikolla sain pienen irtioton arjesta, kun suuntasin kohti Chicagoa, Amerikan kolmanneksi suurinta kaupunkia. Lomailin neljän päivän ajan suurkaupungin sykkeessä ja mikä parasta, yhden parhaimman Suomi-ystäväni Ellan sekä hänen host äitinsä Kimin kanssa. Chicagoon löysin tieni bussilla, joka lähti Madisonista. Bussi oli siisti ja pääsin perille ongelmitta, mutta rahapussia kyseinen roundtrip rokotti 62 dollaria, vaikka matkaa oli vain noin kolmen tunnin verran suuntaansa. Chicago osoittautui kuitenkin aivan upeaksi kaupungiksi, jonne haluan vielä vaihtovuoteni aikana palata.

Otettiin kaikki irti meidän lyhyestä lomasta ja lähdettiin jo ensimmäisenä iltana tutkimaan kaupunkia ja tarkemmin ottaen Navy Pieriä. Navy Pier on siis Lake Michiganin rannalla sijaitseva laituri, jolta löytyy tekemistä turistikaupoista elokuvateattereihin, maailmanpyörään ja ravintoloihin. Kierreltiin koko ilta eri kaupoissa ja nautittiin ihanasta kevätillasta ulkona kuvia räpsien. Tuli todistettua, että ei Chicagoa turhaan kutsuta “The Windy Cityksi”, nimittäin tuuli tuiversi ihan kunnolla kaikkien hiukset sekaisin. Yksi illan kohokohdista oli Forrest Gumpista tuttu Bubba Gump -ravintola, jossa oli aivan mahtavia katkarapuannoksia ja jälkiruoaksi tilattu jätticookie jäätelöllä suli suuhun. Illan hämärtyessä suunnattiin takaisin hotellille ja ihasteltiin kaupungin valoja, jotka loistivat pimeässä valaisten koko yötaivaan.

Ella ja minä

Bubba Gump -ravintola

Seuraavana aamuna hyvän ja täyttävän aamiaisen jälkeen koitti jo pitkään odotettu hetki, kun päästiin Ellan kanssa kokemaan Willis Towerin Sky Deck. Willis Tower on 108-kerroksinen toimistorakennus, joka oli 25 vuoden ajan maailman korkein rakennus, nykyään sijalla 12. Noin tunnin odottelun, turvatarkastuksien, valokuvausten ja useamman minuutin kestäneen hissimatkan jälkeen päästiin ihastelemaan koko Chicagoa yläilmoista. Kirkkaana päivänä rakennuksesta pystyy näkemään neljä eri osavaltiota, mutta vaikka meille sattuikin vähän sumuinen päivä, oli näkymät upeat. Käytiin myös uhkaamassa kuolemaa, kun astuttiin kuuluisiin lasibokseihin rakennuksen ulkopuolella. Kyseiset laatikot ovat siis lattiasta kattoon kokonaan lasia ja kyllähän siinä kaupungin yllä seisoessa ehti kaikki mahdolliset kauhuskenaariot laatikon hajoamisesta kuvitella. Hengissä kuitenkin selvittiin ja matkamuistoksi jäi ihana kuva minusta ja Ellasta Chicagon yllä.

Chicago River

Yövyttiin Ivy Boutique hotellissa Chicagon keskustassa ja pakko sanoa, että hotelli oli yksi hienoimmista, missä olen koskaan yöpynyt. Minulla ja Ellalla oli oma huone, joka oli aivan valtava: olohuone, kaksi parisänkyä, eteinen, vessa sadesuihkulla sekä kylpyammeella sekä pieni keittiö. Löytyipä huoneesta sähköllä toimivat verhotkin sekä vessan peilistä tv. Yöpyisin ehodottomasti uudestaan koska tahansa!

1. Kävittekö kattomassa big beania? :)

1. Kyllä käytiin, ens postauksessa kuvia siitä! :-)

2. Ihanaa! Haluaisin kyllä mennä käymään Chicagossa niiiiin paljon<3

1. Oli kyllä itellenikin yks unelmien täyttymyksistä päästä käymään Chicagossa!!